Omgangsregels en voorwaarden
Wat wij van ú verwachten
Contact
-
010-4361975 Dam
010-4363265 Hipke
010-4367770 de Jong
010-4369241 Korenhof
010-4365530 Visser
Omgangsregels
Wees respectvol en vriendelijk
Patiënten en personeel gaan vriendelijk met elkaar om. Is er een verschil van mening? Dan lossen we dat samen op: met respect voor elkaar.
Doe niet agressief of bedreigend
We accepteren geen agressief gedrag. Dat betekent:
- Niet schelden of beledigen
- Niemand bedreigen
- Geen geweld gebruiken
Maak geen foto, video of geluidsopnames
Het is verboden om zonder toestemming foto’s, video’s of geluidsopnames te maken.
Bij overtreding
Overtreedt iemand deze omgangsregels? Dan zullen wij dit opnemen in het dossier en bespreken. Als het nodig is nemen we maatregelen volgens de richtlijnen van de Nederlandse Artsenfederatie KNMG.
Bij diefstal, vernieling of bedreiging doen wij altijd aangifte bij de politie.
Onze voorwaarden
Postcodegebied
Ons zorggebied bestaat uit de postcodes 3011 tot en met 3016 en 3021. Het adres waar u verblijft moet binnen dit gebied vallen. Dan kunnen wij bij spoed op tijd bij u zijn. Dat is onze wettelijke plicht.
Verzekering en identiteit
Bezoekt u onze praktijk voor het eerst? Neem dan uw verzekeringsbewijs en identiteitsbewijs mee.
Afspraken maken
Belt u om een afspraak te maken? Dan vraagt de assistente u altijd naar de reden van uw komst. De assistent is hiervoor opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk te bepalen wat uw klacht of probleem is.
Spreekuren zijn alleen op afspraak. Een afspraak is voor 1 klacht en duurt 15 minuten. U kunt een dubbele afspraak maken als u meer dan 1 klacht heeft. Soms geeft de assistente telefonisch advies (als een afspraak maken niet nodig is).
Te laat op uw afspraak
Lukt het niet om op tijd op de afspraak te komen? Laat dit dan op tijd aan ons weten. Via de telefoon of via mijngezondheid.net.
Afspraak afzeggen
U kunt de afspraak afzeggen, als u toch niet kunt komen. Maar laat dit uiterlijk 24 uur van tevoren aan ons weten. Soms gebeurt er iets onverwachts, waardoor u niet kunt komen naar een afspraak. Dat begrijpen we. Maar komt u vaker niet of te laat op uw afspraken? Dan krijgt u een rekening voor de kosten van de afspraak.
Informatie opvragen door anderen
Kunt u niet zelf recepten of een verwijsbrief ophalen? Dan kan iemand anders dat voor u doen. U moet deze persoon wel eerst machtigen. Vraag het formulier om iemand te machtigen bij de praktijk. Of download het via gcmariastraat.nl
Minderjarigen
Voor kinderen onder de 16 jaar moet minstens 1 ouder of verzorger bij ons zijn ingeschreven.
Wijzigen gegevens, verhuizen en uitschrijven
Geef wijzigingen in uw contactgegevens aan ons door. Bijvoorbeeld een nieuw telefoonnummer of e-mailadres. Dan kunnen we u altijd bereiken als dat nodig is. Gaat u verhuizen? Geef ons dan uw nieuwe adres door. Verhuist u buiten onze regio of kiest u voor een andere huisarts? Laat ons dan weten wie uw nieuwe huisarts is. Wij dragen dan uw medisch dossier over, als uw nieuwe huisarts daarom vraagt.
Veiligheid
In onze gemeenschappelijke ruimtes hangen camera’s. Deze camera’s maken beeldopnames voor uw en onze veiligheid. Er hangen geen camera’s in de spreekkamers.
Klachtenregeling
Onze medewerkers willen u zo goed mogelijk helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze hulp. U kunt dan een klacht indienen.
To serve you well, we find it important that you know what we expect from you.
Code of Conduct
Be respectful and friendly
Patients and staff treat each other kindly. Disagreements? We'll resolve them together—with mutual respect.
Do not act in aggressive or threatening ways
We do not accept aggressive behavior. This means:
- No swearing or insults
- No threats
- No violence
Do not make photos, videos, or audio recordings
It is prohibited to record or take photos/videos without permission.
In case of violation
Any breach of these rules will be recorded in your file and discussed. If required, measures will be taken according to the guidelines of the Dutch Medical Association (KNMG). In case of theft, vandalism, or threats, we will always report to the police.
Terms and Conditions
Postal code area
Our care area includes postal codes 3011 to 3016 and 3021. Your residence must fall within this area for timely emergency services. This is our legal duty.
Insurance and identity
Visiting our practice for the first time? Bring your insurance and ID.
Making appointments
When calling for an appointment, the assistant will ask about the reason for your visit. Asistants are trained for this task and use it to understand your complaint or issue as best as possible.
Consultations are by appointment only. One appointment is for one issue and lasts 15 minutes. You can book a double appointment if you have more than one issue. The assistant may sometimes provide advice by phone when an appointment isn't necessary.
Late for your appointment
Can’t make it on time? Let us know as soon as possible by phone or via mijngezondheid.net.
Canceling an appointment
If you can’t make it to an appointment, cancel at least 24 hours in advance. Unexpected events happen, and we understand, but frequent missed or late appointments will result in a bill for the costs.
Third-party requests for information
If someone else is picking up prescriptions or referrals for you, you must authorize them first. Request the authorization form from the practice or download it at gcmariastraat.nl.
Minors
For children under 16, at least one parent or guardian must be registered with us.
Updating details, moving, and deregistration
Inform us of changes to your contact details (new phone number, email, etc.) so we can reach you when necessary. If you move house, provide us with your new address. If you move out of our area or choose a new GP, let us know who your new GP is so we can transfer your medical file when requested.
Safety
Our communal areas have security cameras recording footage for your and our safety. There are no cameras in consultation rooms.
Complaints procedure
Our staff aims to assist you as best as possible. However, if you’re not satisfied with our assistance, you may file a complaint.